Athen er et lyst, lækkert og enkelt design som vil passe til de fleste brancher.
Der er fokus på tydelige USP’er, både i toppen og med ikoner under billedslideren og god mulighed for at lade de store billeder ned ad siden, tale for sig selv.
Athen er et 100% responsivt design. Det betyder, at designet tilpasser sig alt efter, om kunden ser webshoppen på sin pc, tablet eller mobiltelefon. Det sikrer salg på alle platforme.
Athen har også en spritny og optimeret mobilmenu, som er super overskuelig og meget let at finde rundt i. Med den nye mobilmenu, er dine kunder sikret en god navigation gennem din webshop når de handler fra deres mobiltelefon.
Athen kommer i tre forskellige farvetemaer, som du kan vælge under “Design Manager -> Ret Design” og vælge den øverste fane ved navn “Temaer”.
Her kan du vælge tema i dropdown-menuen. Mulighederne er:
Tema 1: Athen Purple
Tema 2: Athen Black
Tema 3: Athen Green
Athen har tre menuer.
Den horisontale menu indeholder produktkategorierne, og vises som en megamenu med dropdowns til underpunkter.
Hamburgermenuen viser i udgangspunktet infosider (tekstsider), blog og kundecenter. Dertil valuta – og sprogvælger hvis der er flere valutaer eller sprog aktiveret. På mobil udvides hamburgermenuen også med produktkategorierne.
I bunden af siden findes yderligere en menu. Dette er en infomenu, der kun indeholder tekstsider fra mappen “Information”, som du kan finde i kontrolpanelet under “Sidetræ“.
Athen har to USP sektioner. USP står for “Unique Selling Point”, og er en årsag til at din kunde skal vælge at handle hos netop dig, fremfor hos en af dine konkurrenter.
Du kan ændre punkterne ved at gå ind under Kontrolpanel -> Ret Design og vælge Sprog øverst på siden.
Her skal du ændre punkterne:
Punkterne bliver vist dels i baren i toppen af siden, samt i bokse lige under slideren på forsiden.
På forsiden vises en boks med fire fremhævede kategorier.
Du kan selv vælge hvilke kategorier, der skal dukke op her.
Systemet vælger i udgangspunktet de fire første kategorier i sorteringen. Så ved at ændre sorteringnummeret for dine kategorier, kan du sørge for at det er de rigtige, der kommer frem.
Du ændrer i sorteringen ved at gå ind for at redigere en kategori, og ændre sorteringsnummeret.
BEMÆRK: Dette ændrer også rækkefølgen i menupunkterne.
I Athen har du mulighed for at angive en specifik farve på mærkaterne “Nyhed” samt “Tilbud”. På den måde kan du let fremhæve hvilke produkter der f.eks. er rabat på.
Du ændrer farverne ved at gå ind under Ret Design og under sektionen Farver (som er åben i udgangspunktet når du klikker derind), finder du følgende to punker:
Her kan du f.eks. vælge en iøjenfaldende rød eller gul farve til tilbud – og hvis du gør det, vil både selve mærkatet og tekstfarven på prisen ændres til den valgte farve (se billedet).
For at komme godt i gang med din webshop anbefaler vi at du tager et kig på webshop manualen.
Her kan du læse alt om hvordan du f.eks. opretter produkter, behandler ordrer og opsætter tekstsider.
af