Chicago er et enkelt og moderne design, fyldt med features og super let at tilpasse.
Visning af e-mærket, tydelige USP sektioner, og kundeudtalelser på forsiden, gør det nemt at fremhæve din virksomheds troværdighed.
Du kan også nemt fremhæve dine sociale medier, ved at vise dem fikseret i venstre side af skærmen.
Chicago har også både indbygget megamenu, samt en mobilmenu, der er super overskuelig og meget let at finde rundt i. Med mobilmenuen, er dine kunder sikret en god navigation gennem din webshop når de handler fra deres mobiltelefon.
Chicago er et 100% responsivt design. Det betyder, at designet tilpasser sig alt efter, om kunden ser webshoppen på sin pc, tablet eller mobiltelefon. Det sikrer salg på alle platforme.
Chicago kommer i tre forskellige farvetemaer, som du kan vælge under “Design Manager -> Ret Design” og vælge den øverste fane ved navn “Temaer“.
Her kan du vælge tema i dropdown-menuen. Mulighederne er:
Tema 1: Slate
Tema 2: Peach
Tema 3: Bold
Chicago har tre menuer.
Den horisontale menu indeholder produktkategorierne, og vises som en megamenu med dropdowns til underpunkter.
Hamburgermenuen viser i udgangspunktet infosider (tekstsider), blog og kundecenter. Dertil valuta – og sprogvælger hvis der er flere valutaer eller sprog aktiveret. På mobil udvides hamburgermenuen også med produktkategorierne.
I bunden af siden findes yderligere en menu. Dette er en infomenu, der kun indeholder tekstsider fra mappen “Information”, som du kan finde i kontrolpanelet under “Sidetræ“.
I Chicago har man mulighed for at vælge at vise billeder til niveau 2 kategorierne i menuerne.
Det kan man slå til under Ret Design -> Tema indstillinger -> Produktmenu og indstillingen “Vis billeder i menuen“.
USP’erne vises to steder i designet: I toppen af siden på alle sider, samt nederst på forsiden.
USP står for “Unique Selling Point”, og er en årsag til at din kunde skal vælge at handle hos netop dig, fremfor hos en af dine konkurrenter.
Du kan ændre punkterne ved at gå ind under Kontrolpanel -> Ret Design og vælge Sprog øverst på siden.
Her skal du ændre punkterne:
Designet indeholder muligheden for at indsætte en såkaldt “floating” bar med sociale medie ikoner, som permanent ligger i venstre side af skærmen, og følger med når man scroller.
Du slår muligheden til under Ret Design -> Tema indstillinger, ved “Vis sociale ikoner“.
De viste ikoner er de samme som dem, man kogså kan få vist andre steder i webshoppen. De slås til under Webshop -> Sociale medier.
I Chicago har du mulighed for at angive en specifik farve på mærkaterne “Nyhed” samt “Tilbud”. På den måde kan du let fremhæve hvilke produkter der f.eks. er rabat på.
Du ændrer farverne ved at gå ind under Ret Design og under sektionen Farver (som er åben i udgangspunktet når du klikker derind), finder du følgende to punker:
Her kan du f.eks. vælge en iøjenfaldende rød eller gul farve til tilbud – og hvis du gør det, vil både selve mærkatet og tekstfarven på prisen ændres til den valgte farve (se billedet).
På forsiden vises bokse med fire fremhævede kategorier.
Du kan selv vælge hvilke kategorier, der skal dukke op her.
Systemet vælger i udgangspunktet de fire første kategorier i sorteringen. Så ved at ændre sorteringnummeret for dine kategorier, kan du sørge for at det er de rigtige, der kommer frem.
Du ændrer i sorteringen ved at gå ind for at redigere en kategori, og ændre sorteringsnummeret.
På forsiden har man i Chicago mulighed for at indsætte en brand slider.
Man slår visningen til/fra under Ret Design -> Tema indstillinger -> Forside ved indstillingen “Brand visning“.
Hvis din shop er e-mærket, kan du vælge at fremhæve det i USP sektionen nederst på forsiden.
Du slår muligheden til under Ret Design -> Tema indstillinger -> Forside ved indstillingen “Vis e-mærket“.
Du kan også ændre teksten samt indsætte et link til dit certifikat. Det gøres under Ret Design -> Sprog fanen, ved teksterne:
På Chicago kan man vise kundeudtalelser på forsiden. Udtalelserne vises i en slider, der automatisk skifter med cirka 5 sekunders mellemrum, og viser 1 udtalelse ad gangen.
Man kan indsætte op til 4 udtalelser.
Visningen af kundeudtalelser slås til under Ret Design -> Tema indstillinger -> Forside, ved indstillingen “Vis kundeudtalelser“.
Derefter kan man indtaste de fire udtalelser under Ret Design -> Sprog fanen.
Det drejer sig om felterne:
For at komme godt i gang med din webshop anbefaler vi at du tager et kig på webshop manualen.
Her kan du læse alt om hvordan du f.eks. opretter produkter, behandler ordrer og opsætter tekstsider.
af