Vegas er et unikt og meget visuelt design, som ud over store flotte billeder også gør brug af forskudte elementer og animationseffekter.
Vegas er et 100% responsivt design. Det betyder, at designet tilpasser sig alt efter, om kunden ser webshoppen på sin pc, tablet eller mobiltelefon. Det sikrer salg på alle platforme.
Vegas har en helt ny og optimeret mobilmenu, som er super overskuelig og meget let at finde rundt i. Med den nye mobilmenu, er dine kunder sikret en god navigation gennem din webshop når de handler fra deres mobiltelefon.
Vegas kommer i tre forskellige farvetemaer, som du kan vælge under “Design Manager -> Ret Design” og vælge den øverste fane ved navn “Temaer”.
Her kan du vælge tema i dropdown-menuen. Mulighederne er:
Tema 1: Blue
Tema 2: Pink
Tema 3: Light Blue
Vegas har tre menuer.
Den horisontale menu indeholder produktkategorierne, og vises som en megamenu med dropdowns til underpunkter.
Hamburgermenuen viser i udgangspunktet infosider (tekstsider), blog og kundecenter. Dertil valuta – og sprogvælger hvis der er flere valutaer eller sprog aktiveret. På mobil udvides hamburgermenuen også med produktkategorierne samt en søgeformular.
I bunden af siden findes yderligere en menu. Dette er en infomenu, der kun indeholder tekstsider fra mappen “Information”, som du kan finde i kontrolpanelet under “Sidetræ“.
I toppen af designet finder du USP-baren. USP står for “Unique Selling Point”, og er en årsag til at din kunde skal vælge at handle hos netop dig, fremfor hos en af dine konkurrenter.
Du kan ændre punkterne ved at gå ind under Kontrolpanel -> Ret Design og vælge Sprog øverst på siden.
Her skal du ændre punkterne:
På mobile enheder omdannes USP-baren til en slider, der står og skifter mellem de tre punkter. Det sikrer, at der altid er plads til indholdet, uanset skærmstørrelse.
Med Vegas får du en forside slider der gør brug af forskudte elementer. Slideren vil tilpasse sin højde efter det højeste billede, så hvis du vil sikre at billederne står korrekt og bliver forskudt ens, anbefales det at I bruger billeder af ens størrelse.
Den ideelle billedstørrelse på forsideslideren er 910 x 630 px.
Du kan ændre / tilføje slider indhold under Sidetræ -> Forside -> Billedelement.
Hvis der ikke er udfyldt overskrift, beskrivelse eller knaptekst vil billedet i stedet blive strakt ud i fuld bredde.
På forsiden vil dine fremhævede produkter blive vist i en slider med max 4 produkter synlige ad gangen.
For at tilføje produkter til slideren, skal du ind på produktet du ønsker at tilføje, og under Generelt -> Fokusområder vinge checkboksen af ved “Forside“.
BEMÆRK: Produkterne vises kun med det mest basale info: Navn, pris og billede. Det er ikke muligt at indsætte f.eks. købsknapper på forside produkterne.
Nederst på forsiden vises tre bokse med featured kategorier.
Du kan selv vælge hvilke tre kategorier, der skal dukke op her.
Systemet vælger i udgangspunktet de tre første kategorier i sorteringen. Så ved at ændre sorteringnummeret for dine kategorier, kan du sørge for at det er de tre rigtige, der kommer frem.
Du ændrer i sorteringen ved at gå ind for at redigere en kategori, og ændre sorteringsnummeret.
I bunden af forsiden er der en boks med tekst og et valgfrit billede.
Teksten er den tekst du kan indsætte på forsiden under Sidetræ -> Forside -> Sideindhold. Overskriften stammer fra Sidetræ -> Forside -> Sidedata.
Billedet er valgfrit, og du kan uploade det under redigering af temaet under Design Manager -> Ret Design, og vælge den nederste sektion “Custom indhold“. Her kommer et felt frem ved navn “Forside billede”. Der kan du uploade et billede – eller vælge et eksisterende.
Hvis der ikke er angivet et billede, vises forside teksten i fuld bredde i stedet.
Hvis du har en fysisk butik, kan du benytte dig af muligheden for at vise dine åbningstider i footeren.
Det gør du ved at gå ind under Ret Design -> Custom indstillinger og vælge “Ja” i dropdown-menuen ud for “Vis åbningstider i footer“.
Derefter kan du redigere hver enkelt dags åbningstider under fanen Sprog (ligeledes i Ret Design). Her kan du angive åbningstid for hver enkelt ugedag.
Hvis du har valgt ikke at vise åbningstider, vil en liste af brands blive vist i stedet for.
For at komme godt i gang med din webshop anbefaler vi at du tager et kig på webshop manualen.
Her kan du læse alt om hvordan du f.eks. opretter produkter, behandler ordrer og opsætter tekstsider.
af